HTML

kerdeseink

Vannak kérdéseink?

Friss topikok

  • prikul: Érdekes.... sokszor elgondolkodtam - vagy inkább próbáltam belegondolni, mit is jelent(het) ez nek... (2012.05.25. 17:36) egy szót
  • prikul: azért kíváncsivá tett a bejegyző azzal... mit tart Jézus női arcának? hogy nekem hogyan jelenne m... (2011.05.10. 00:45) „She is black”
  • Takana: én igen. Te mire? ;) (2011.03.17. 11:06) Mire várunk?
  • prikul: @Takana: otthonteremtés, elfogadás: "az anyaság is el- és befogadással kezdődik" - ez nagyon jó go... (2010.12.07. 09:19) Nőiesség - Anyaság - Szigor
  • prikul: Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a s... (2010.09.22. 17:09) mindent lát

Linkblog

2010.05.18. 19:53 Takana

"Boldogság, gyere haza!"

Nemrégiben találkoztam valakivel, aki valami olyasmit mondott, hogy a boldogság az nem "környezeti adottság", hanem egy szemléletmód, ahogyan mindent látunk. Aztán a minap kényszermunkára ítéltek, és egy üzemben dolgoztam két napot. És találkoztam egy lánnyal. Elárulta, hogy 19 éves, mire én - talán, mert őszintén érdekelt - megkérdeztem, hogy boldog 19 éves-e. Válasza nagyon meglepett. Azt mondta: nem! Akkor hirtelen nem mertem, aztán nem volt érkezésem tovább kérdezgetni...

Tudom, már kérdeztem békéről, szabadságról, most pedig ezen gondolkodom: mit jelent boldognak lenni? Neked mit jelent? Te boldog vagy?

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeseink.blog.hu/api/trackback/id/tr662013744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakat@ 2010.05.22. 15:07:59

Nem tudom, mit jelent boldognak lenni. Azt hiszem, neha ereztem mar, es akkor mintha ateltem volna a teljesseget. Mintha minden porcikamban ereztem volna, hogy elek, de nem csak mint ember, hanem mint a vilag szerves resze. Azt hiszem, ez boldogsag volt. Hirtelen jott az ilyesmi, mondjuk setaltam valahol, egy szamomra kedves helyen, es egyszer csak mintha ezer dimenzioban latnek mindent. Talan ahhoz hasonlithato, mintha azon a fura lenyen repulnek az Avatarban.

De megsem volt ez a boldogsag teljes sohasem. Hiaba ereztem, hogy a vilag resze vagyok -- es itt a vilagot, mint valami oriasi lenyt kepzelem el -- fajdalom is vegyult a boldogsagba, mert nem tudtam senkivel megosztani ezt a furcsa, de nagyon nagyon elo erzest. Szerintem egyedul nem lehet igazan boldog az ember, legalabbis en nem.

andrisi 2010.06.07. 23:56:10

Na látjuk, nincs boldogság magányban. És azokat is elutasítom, akik a boldogságot csak pillanatokra tudják elképzelni. Vagyis szerintem az kevés. Tartson legalább egy ideig! :-)

Egyébként meg szerinted ritkák a nem-boldog 19-évesek?

andrisi 2010.06.07. 23:57:24

És azokat is, akik szerinte csak utólag értjük meg, hogy az volt, mert szerintem ez is egyfajta önámítás. Én közben is tudtam, és jól éreztem magunkat, csak kár hogy időleges volt.

Takana 2010.06.27. 14:08:03

@andrisi:
nem tudom, h a 19 évesek boldogok szoktak-e lenni. sőt azt sem tudom, hogy mikor érezné magát boldognak egy 19 éves. a kérdésedből úgy tűnik, szted nem olyan ritka... talán én is ezt gondolom, azt hiszem, nehéz 19 évesnek lenni...
süti beállítások módosítása