HTML

kerdeseink

Vannak kérdéseink?

Friss topikok

  • prikul: Érdekes.... sokszor elgondolkodtam - vagy inkább próbáltam belegondolni, mit is jelent(het) ez nek... (2012.05.25. 17:36) egy szót
  • prikul: azért kíváncsivá tett a bejegyző azzal... mit tart Jézus női arcának? hogy nekem hogyan jelenne m... (2011.05.10. 00:45) „She is black”
  • Takana: én igen. Te mire? ;) (2011.03.17. 11:06) Mire várunk?
  • prikul: @Takana: otthonteremtés, elfogadás: "az anyaság is el- és befogadással kezdődik" - ez nagyon jó go... (2010.12.07. 09:19) Nőiesség - Anyaság - Szigor
  • prikul: Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a s... (2010.09.22. 17:09) mindent lát

Linkblog

2010.09.19. 22:36 Takana

mindent lát

Nemrégiben kezdtem el gondolkodni azon, hogy vajon mit tanít, hogy Istent ilyen mindent látó szemként (is) ábrázolják/juk. És hogy számomra igaziból ez mennyire idegen, és kicsit félelmetes is. Kicsit ilyen "big brother", és ami legjobban zavar, hogy mennyire távolságtartó. Hogyhogy nincs két keze? "Fáradhatatlan lábairól" nem is beszélve... És most egy barátom pont ezt mesélte el - ha jól értettem - hogy vmi híres ember pont emiatt lett ateista. Az ilyen megfigyelő isten miatt. (Hogy is volt pontosan?) Úgyhogy talán nem vagyok egyedül ezzel az idegen érzéssel, vagy? Nektek tetszik? Titeket nem zavar? Mit gondoltok, mit tanítunk a mindent látó szemű Istennel? Mi az, ami pozitív és jó ebben a szimbólumban?

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeseink.blog.hu/api/trackback/id/tr812308810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prikul 2010.09.22. 17:09:03

Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a szőnyegre, és rájött, hiába tisztítaná ki, Isten akkor is látná azt. elment wc-re, és eldöntötte, hogy utálni fogja Istent, mert állandóan megfigyeli. …
Hasonló nézőpontja lehet az embernek, hogy uralkodó az Isten. Nem tudom mennyire függhet össze ez a kettő (előfordulhat összefüggés, de nem minden esetben…) kérdés, hogy van-e különbség a harag és az utálat között…? vagy, hogy aki azt mondja, utálja, az nem csak haragszik-e?!
eddig engem nem zavart ez a megfigyelés. Sőt. Úgy voltam vele, hogy felőlem – ha neki ez jó… de én akkor is megteszem, amit akarok, még ha az esetleg neki nem is tetszik.
(Na, egyébként ez a gyónásban jött elő nekem régebb, mert én meg azon gondolkodtam sokszor, hogy ha Ő úgyis lát mindent, akkor meg minek még egy másik embernek is elmondani mindent – bocsánatot kérni Tőle egy másik ember előtt… hm… na mind1..)
de jó a pozitív jellegű kérdésed… mert azt hiszem, egy ideig inkább csak úgy voltam vele, hogy ez inkább egyfajta biztonságérzetet adott, hogy van valaki, aki állandóan, minden pillanatban velem van, és lát… még akkor is lát, amikor én nem akarom, hogy velem legyen – és akkor nincs velem, de lát. (persze ki tudja, hogy vannak ezek a dolgok…)
(egyébként nem is tudom, honnan jön ez a mindent látó szemű Isten – inkább szeretem az Isten országa köztetek van kifejezést…)
süti beállítások módosítása