HTML

kerdeseink

Vannak kérdéseink?

Friss topikok

  • prikul: Érdekes.... sokszor elgondolkodtam - vagy inkább próbáltam belegondolni, mit is jelent(het) ez nek... (2012.05.25. 17:36) egy szót
  • prikul: azért kíváncsivá tett a bejegyző azzal... mit tart Jézus női arcának? hogy nekem hogyan jelenne m... (2011.05.10. 00:45) „She is black”
  • Takana: én igen. Te mire? ;) (2011.03.17. 11:06) Mire várunk?
  • prikul: @Takana: otthonteremtés, elfogadás: "az anyaság is el- és befogadással kezdődik" - ez nagyon jó go... (2010.12.07. 09:19) Nőiesség - Anyaság - Szigor
  • prikul: Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a s... (2010.09.22. 17:09) mindent lát

Linkblog

2010.05.14. 15:02 ázebra

lényegre figyelve

Ti mit tennétek, ha világossá válna számotokra, hogy pusztán néhány napotok, max egy-két hetetek van hátra az életből? A napokban több csoportot is vezettem külföldön, s az egyikben volt egy középkorú hölgy, akinek már hosszú ideje elhúzódó rákos daganata van, s ráadásul legutóbb már néyszeres áttétet diagnosztizáltak nála. Nagy hatással volt rám az illető jelenléte, ahogyan beszélt, ahogyan figyelt másokra... Azon kívül, hogy a hosszabb gyaloglásokkor szüksége volt egy tolókocsira, nemigen lehetett észrevenni, hogy halálos beteg. Mégis, nemcsak ő maga, de mindenki körülötte tisztában volt azzal, hogy bármikor beköszönthetnek az utolsó fázis napjai. Nagymamám csontrákban halt meg tíz évvel ezelőtt, tehát nem először kerülök közel ilyen élethelyzethez, mégis ennek a középkorú hölgynek a jelenléte sajátosan hatott rám. Minden, ami mostani életszakaszomban foglalkoztat, egészen új fénybe került (mondhatnám, hogy valamilyen szinten relativizálódtak, de talán nem ez a legjobb kifejezés).

Egyik barátom testvére alkoholbeteg volt, s a mája vitte el. Amikor megtudta, hogy kb egy hete van hátra, elkezdte felhívni az ismerőseit, hogy valamennyiükkel kiengesztelődjön. Akkoriban ez az epizód is megérintett, főleg, hogy az illető egyáltalán nem volt vallásos.

A kérdés talán túl hipotetikus, de érdekel, hogy szerintetek ti mit tennétek, ha kiderülne, hogy egy-két héten belül el kell köszönnötök attól a valmitől, amit életnek nevezünk.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeseink.blog.hu/api/trackback/id/tr432002973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takana 2010.06.04. 19:27:24

mond csak Ázebra, Te mit tennél?

ázebra 2010.06.09. 12:28:38

hát Takana, ez biza kemény kérdés. azt hittem csak nekem ér feltenni ezt a kérdést ;) de ha már így belefutottam a saját csapdámba ;) ... szerintem először bepánikolnék, megpróbálnám feldolgozni a feldolgozhatatlant (például, hogy egy csomó embert itt kell hagynom, akiket szeretek...) meg biztos végigfutna, hogy mennyi mindent csinálhattam volna másképp. aztán reménykednék abban, hogy valamiféle béke lesz úrrá rajtam, és hogy az elmenetelem (mármint, ahogyan az utolsó napjaimat élem) minden fájdalom mellett jellé is válhat a környezetem számára. meg azt hiszem, hogy elkezdenék odafigyelni, felfigyelni egészen apró és banális dolgokra, amin most biztosan nem akad meg a figyelmem. biztos, hogy sokkal érzékenyebb lennék apró gesztusokra, egy-egy jó szóra...
és Te, hogy állsz ezzel a kérdéssel? ;)

Takana 2010.06.09. 14:51:26

azt hiszem, elzarándokolnék Jeruzsálembe...

Takana 2010.06.27. 14:01:35

@ázebra:
"hogy mennyi mindent csinálhattam volna másképp"
azóta is többször eszembe jutott, h ezt írtad, és sokat gondolkodtam rajta. egyszer azt játszottuk, h egy órám van az életből, és utána meghalok. ennek már több, mint egy éve, de az volt a legmeghatározóbb tapasztalata ennek a játéknak, h a nagy dolgokat nem sajnáltam. pl nem éreztem, h mást kellett volna tanulnom, v máshol töltenem az időm (hónapok óta külföldön voltam), semmi ilyesmit. azt éreztem, h nagyvonalakban, vagy az irány jó volt. és ami fájt, vagy amit sajnáltam, azok apró dolgok voltak, pl h végig barátságtalan voltam a szobatársammal (erre emlékszem konkrétan). és bár tudom, h nagyon személyes, de azért megkérdezem, Te mire gondolsz/tál, mikor ezt írtad? mit csináltál volna másképp? (még van időd megváltoztatni? ;) )

és tényleg itt hagynád az embereket? vagy tényleg így gondolsz rá?

most már több, mint egy hónap eltelt, h találkoztál ezzel a haldokló hölggyel, változtatott vmit azon, ahogy most éled az életed? de nem akkor, hanem most, több, mint egy hónappal később.

ázebra 2010.07.04. 13:20:07

@Takana: kösz, hogy írtál. tök jó látni, hogy nem csak engem foglalkoztat a téma. meghát be kell látnom, hogy nem is olyan könyű ilyen témákhoz hozzászólni. szóval azon nem sokat gondolkodtam, hogy mit tettem volna másképp (pedig biztos, hogy nagy érték, amikor valaki azt is látja...), nekem egyszerűen, hozzád hasonlóan, csupán felértékelődtek, az apróbb, jelentéktelennek látszó dolgok: hogy miként vagyok jelen az engem körbevevő világban, a többi ember számára... illetve, hogy a környezetem, a mellettem lévő emberek hogyan hatnak rám (apróbb gesztusok, vagy azok hiánya... amelyek mellett egyébként elmennék). Azt most nehezen tudnám megmondani, hogy miként, ill. milyen mértékben változott az életem azóta, de azt hiszem, hogy mindenképp teljesebb lett ettől a tapasztalattól. További jó szemlélődést ;)

prikul 2010.07.05. 19:36:09

hát igen, nem könnyű téma. és nem is szeretem, be kell valljam. de attól még fontos, máskülönben én sem gondolkodnék rajta olykor...
amikor @ázebra feltette a kérdést, válaszoltam rá. az a baj, hogy mielőtt elküldtem volna, elveszett az iromány, s azóta azzal együtt a fejemből is a gondolat... de van helyette másik (vagy még az is lehet, hogy hasonló, mint az volt)
tehát most az jutott eszembe, hogy mindenképp szeretnék szabadabban élni. persze először ehhez fel kéne előtte dolgoznom a sokkot, és ami számomra minden élethelyzetemben a legnehezebb talán: ELFOGADNI az adott szituációt, helyzetet. Ez nekem legyen akármilyen kis dolog, nagyon nehéz. Ha az én döntésem, ha nem.
Lehet, hogy a 'nincs más választásom' segítene ebben, és akkor el tudnék kezdeni szabadabban élni. Nem sajnálni semmit, és SZERETNI!! Bátran megtenni és kimondani, amit meg kell, és ki kell mondani, nem félni a következményektől, és nem sajnálni utólag! Vidáman, boldogan élni a napjaim - talán ez lehet kicsit az, amit @ázebra írt, jellé válás a környezetünkben.
És lehet... elkezdenék imádkozni - de úgy tényleg, és őszinte bizalommal.

Nemrég hallottam egy történetet. Egy fiatal házaspár gyermekénél még magzatként megállapították, hogy nem lesz egészséges, agyának egy területe nem működik. Sokan imádkoztak, egészségesen született meg. Pár hónappal később daganatot találtak a csecsemőnél. Jártak kezelésre, sokan imádkoztak, egyszer eltűnt a daganat.
Persze most durván leegyszerűsítettem a 'történetet', ... de... aki érti, értse meg...
hát, egyelőre ennyi...
süti beállítások módosítása