HTML

kerdeseink

Vannak kérdéseink?

Friss topikok

  • prikul: Érdekes.... sokszor elgondolkodtam - vagy inkább próbáltam belegondolni, mit is jelent(het) ez nek... (2012.05.25. 17:36) egy szót
  • prikul: azért kíváncsivá tett a bejegyző azzal... mit tart Jézus női arcának? hogy nekem hogyan jelenne m... (2011.05.10. 00:45) „She is black”
  • Takana: én igen. Te mire? ;) (2011.03.17. 11:06) Mire várunk?
  • prikul: @Takana: otthonteremtés, elfogadás: "az anyaság is el- és befogadással kezdődik" - ez nagyon jó go... (2010.12.07. 09:19) Nőiesség - Anyaság - Szigor
  • prikul: Én egy emberről hallottam ilyet (ha tényleg így volt), és még „híres” is..: kiöntötte a tintát a s... (2010.09.22. 17:09) mindent lát

Linkblog

2010.07.10. 12:38 Takana

jó halál - eutanázia

Ázebra posztján (lényegre figyelve) gondolkodva újra felmerült bennem két kérdés. Mindkettő kicsit korábbi már, arra a felejthetetlen időszakra nyúlik vissza, amikor hosszabb időn keresztül haldoklókat ápoltam. Annak előtte azt gondoltam, h álmomban szeretnék meghalni. Azóta viszont inkább az erőszakos haláltól félek, amikor az ember arra koncentrál, h meg ne haljon, mert szeretném 'átélni' a halálom. Úgy képzelem, hogy felszabadító élmény lehet. Az első kérdésem: Te hogy 'szeretnél' meghalni?

Az az igazság, h már sok véleményt, vitát hallottam az eutanáziáról, ezért kicsit fura érinteni ezt a kérdést, elcsépeltnek érzem. Ugyanakkor nem eszmei szempontból akarom felvetni. Személyesen akkor szembesültem először azzal, hogy van-e értelme élni hagyni embereket, mikor olyan betegeket láttam, akik csak feküdtek az ágyban mindenfajta kommunikáció nélkül. Semmi különbség nem volt az alvás és ébrenlét között. Másodjára pedig akkor, mikor egy éjszaka közepén arra kért egy halálos beteg, h "segítsek neki meghalni". Annyi fájdalomcsillapítót és altatót kapott, hogy ha egy kicsit  jobban megnyitom az infúzióját, akkor meghal tőle. Még bő egy hetet élt... Én tudom, hogy miért nem tettem meg, és aztán többet beszélgettünk is erről. Mégis érdekelne, hogy Ti mit gondoltok. Tisztában vagyok azzal, hogy ez egy nagyon érzékeny kérdés, ezért is nem az eszmei része érdekel, hanem sokkal inkább a személyes tapasztalat, személyes állásfoglalás, személyes meggyőződés.

Te, személy szerint mit gondolsz az eutanáziáról? Voltál már olyan helyzetben, mikor döntöttél volna mellette/ellene?

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kerdeseink.blog.hu/api/trackback/id/tr372142702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ázebra 2010.07.10. 22:27:32

be kell vallanom, hogy még soha nem voltam olyan helyzetben, hogy "döntenem" kellett volna az eutanázia mellett, vagy ellene (se betegként, se "segítőként"). Az viszont érdekelne, hogy Te, akkor, miért döntöttél úgy, hogy nem teszed meg.
süti beállítások módosítása